گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
کد خبر : 81496
۱۳۹۱/۲/۲۲  :زمان مخابره


بانک مرکزی در نامه‌ای به برخی کارخانجات، ‌ فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها، ‌ اعلام کرده است که برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‎‌ها از ابتدای خردادماه امسال آماده باشند.

به گزارش روز جمعه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از مهر، ‌ اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هم اکنون اختلاف‌نظرهای زیادی را در بین قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس به دنبال داشته و البته مجلس شورای اسلامی نیز بار‌ها و بار‌ها مخالفت خود را با اجرای زودهنگام این فاز اعلام کرده است.

طرف دیگر ماجرا هم بخش‌خصوصی، ‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند که آن‌ها نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که تاب و توان اجرای فاز دوم را در شرایط فعلی ندارند و اگر هم قرار است که اجرای فاز دوم کلید بخورد، ‌ حتما بخش تولید کشور مستثنی شود، ‌ این در شرایطی است که برخی تولیدکنندگان از ارسال نامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر می‌دهند که در آن قید شده است که آمادگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‎‌ها را از اول خردادماه داشته باشند.

یکی از تولیدکنندگان در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: بسیاری از تولیدکنندگان کشور بعد از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها ورشکست شده‌اند و این در شرایطی است که اگر دولت بخواهد فاز دوم را اجرا کند، ‌ به طور قطع باید فاتحه تولید را خواند.

او هم که یکی از افرادی است که نامه به دستش رسیده است، ‌ اظهار می‌کند: دولت به صورت یکطرفه قصد دارد تا اجرای فاز دوم را کلید زند، ‌ در حالی که آمادگی وجود ندارد و این امر هم بار‌ها و بار‌ها از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به گوش دولت رسیده است.

البته دولت ظرف روزهای گذشته اعلام کرده که قرار است فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند و حتی محمود احمدی‌نژاد هم به صورت تلویحی سخن از بنزین 1000 تومانی به میان آورده، ‌ این در شرایطی است که البته دولت در ماه گذشته، ‌ 28 هزار تومان به یارانه نقدی خانوار‌ها اضافه کرده است.

به هرحال، همه چیز حکایت از اجرای زودهنگام فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‎‌ها دارد، ‌ قانونی که به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان نباید در اجرای آن عجله کرد بلکه باید حساب شده‌تر پیش رفت.

http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=81496&Serv=25



-